Talaria Sting 2023 Tesztnap
Próbáld ki elsőként az új Stinget
2023.04.22-én szombaton, 10 és 14 óra között a piliscsévi motocross pályán kipróbálhatóak a Talaria elektromos motorjai! Köztük a legújabb Sting TL4000 is!
Próbáld ki Piliscséven a Talaria mindhárom modelljét
A TALARIA 2022-ben dobta piacra a Sting elektromos terepmotort, amivel alig egy év alatt meghódította a világot. A cég élen jár az e-motorkerékpárokkal kapcsolatos kutatás-fejlesztésben, amit mi sem bizonyít jobban, hogy máris megjelent a Sting továbbfejlesztett változata.
A hajtásrendszer fejlesztésének köszönhetően az új Sting 30 %-kal erősebb lett. Szerencsére az akkumulátor kapacitását is tovább növelték 20 %-kal, illetve a motor többi részén is hajtottak végre kisebb módosításokat.
Ami minden Talariat jellemez
Nyomatékos
villanymotor
Könnyű súly
Környezetbarát
Helyszín és programok
Helyszín: Piliscsév motocross pálya
Dátum: 2023.04.22. Szombat
Időpont: 10-től 14 óráig
A tesztvezetés érkezési sorrendben történik és előzetes regisztrációhoz kötött.
- Kipróbálható a Talaria teljes termékpalettája:
- Sting TL3000
- Sting TL4000
- X3 Concept
- Sur-Ron Light Bee
- Hasznos tippek és trükkök az elektromos motorozással kapcsolatban Jeli Attila terepmotoros oktató jóvoltából
- Talaria túra Jeli Attila vezetésével (a szabad helyek függvényében)
A többszörös túljelentkezés miatt sajnos már nem tudunk új jelentkezőt fogadni, dolgozunk a következő eseményen!
Köszönjük megértésed!
Jelentkezz és próbáld ki
a Talaria motorokat Piliscséven!
A tesztvezetés ingyenes, de regisztrációhoz kötött!
PROGRAMOK
- Kipróbálható a Talaria teljes termékpalettája
- Hasznos tippek és trükkök az elektromos motorozással kapcsolatban Jeli Attila terepmotoros oktató jóvoltából
- Vezetett túra (korlátozott számban)
Hétvégi akció
A piliscsévi hétvégén (2023.04.21-24.) további kedvezményekkel kedveskedünk, így a helyszínen, illetve webshopunkban egyaránt az alábbi akciókkal vásárolhatóak meg a Talaria modelljei*:
* a helyszínen nincs lehetőség motort átvenni, csak leelőlegezni vagy kifizetni.
Talaria Sting TL3000
10% kedvezmény a TL3000 modellből a rendezvény időtartama alatt!
A Talaria STING elektromos dirt bike számodra született!
Bár a Talaria Sting feltűnő hasonlóságot mutat a Sur-Ron Light Bee X-el, számos előnnyel rendelkezik, mivel úgy fejlesztették ki, hogy több mint egyenrangú legyen riválisával.
Talaria Sting TL4000
A TL4000 vásárlás mellé ajándék motorozást adunk Jeli Attila motoros oktatónál!
A Talaria STING elektromos dirt bike-okat egy olyan mérnökcsapat alkotta, akik korábban részt vettek a piacvezető elektromos motorkerékpárok fejlesztésében.
Talaria Sting X3 Concept
Az X3 Concept vásárlás mellé ajándék motorozást adunk Jeli Attila motoros oktatónál!
A Talaria X3 Concept legfontosabb tulajdonságai: tökéletes súlyeloszlás, egyenletes teljesítményszabályozás, könnyű manőverezhetőség, nagy csúcsteljesítmény, stílusos megjelenés és kiváló ár/érték arány.
Tudj meg többet a motorokról:
További kérdésed van?
Hol található a bemutatóterem?
Az ElektroBiker bemutatótermének címe: 1037 Budapest Kunigunda útja 60. Térképen itt tudja megtekinteni.
Milyen felhasználáshoz a legideálisabb elektromos motort választani?
Városi elektromos motort annak éri meg választani, aki rendszeresen közlekedik nagy forgalmú útszakaszokon (város, előváros) és az átlagos napi megtett távolság 20 és 100 km között van. A mai statisztikák alapján ebbe a két halmazba (városi/elővárosi autózás, maximum napi megtett km <100) az autósok közel 80% beletartozik, tehát jó eséllyel te is.
Az offroad elektromos motorokat mindenkinek ajánljuk! Csak ki kell próbálni és egyből rabul ejt az élmény.
Mennyibe kerül az e-motor fenntartása?
A nyomatékos villanymotornak köszönhetően az e-motorozás nemcsak élvezetes közlekedési forma, de messze a legköltséghatékonyabb is. Nem kell a forgalommal araszolnod így tervezhetőbbé válnak napjaid, és a megtett kilométerek költsége alig pár forint. Az egyszerű hajtáslánc miatt nincsenek olyan alkatrészek amelyek miatt sűrűn kellene a szervizet látogatnod. Ezzel is időt és pénzt spórolva számodra.
Az offroad elektromos motorokat mindenkinek ajánljuk! Csak ki kell próbálni és egyből rabul ejt az élmény.
Miért éri meg cégre vásárolni?
Cégként az elektromos motorvásárlás során felmerült ÁFA visszaigényelhető és a motorral kapcsolatos költségek elszámolhatók.incs olajcsere és alkatrészcsere, stb. Aki napi szinten használja a motorját, annak hamar visszajön a különbözet.
Az offroad elektromos motorokat mindenkinek ajánljuk! Csak ki kell próbálni és egyből rabul ejt az élmény.
kW, LE, milyen erős az elektromos motorom?
A lóerő, mint teljesítmény-mértékegység már kikopóban van, de a köznyelvben azért még mindig ez az elterjedtebb. Az elektromos motorok már akkor jöttek be a köztudatba, mikor az SI mértékegységek kezdték átvenni a vezetést ebben a témakörben is, ráadásul a villanymotoroknál már sokkal korábban a kilowatt volt a megszokott teljesítményegység.
Egy kilowatt 1,36 lóerőnek felel meg, így könnyen kiszámolhatja bárki, hogy milyen erős lóerőben az elektromos motorja. A végeredmény azonban csalóka. Az elektromos motoroknál sokszor a hajtómotornak van egy teljesítmény megadva, amit folyamatosan képes leadni, és van egy, amit csak rövid ideig (másodpercekben mérhető). Ez a rövid ideig rendelkezésre álló teljesítménytöbblet azonban teljesen más menetdinamikát képes biztosítani, mint egy belsőégésű motor. Óriási különbséget jelent az is, hogy a villanymotorok nyomatéka sokkal előbb és stabilabban rendelkezésre áll, mint a belsőégésű motoroké, így „erősebbnek” tűnnek. A legtöbb elektromos motornak nincs váltója, így a hajtás folyamatosan rendelkezésre áll, nincsenek kieső pillanatok a sebességváltásoknál.
Röviden összefoglalva, egy elektromos motor sokkal dinamikusabb, mint egy hasonló teljesítményű belsőégésű motorral hajtott motorkerékpár.
Az offroad elektromos motorokat mindenkinek ajánljuk! Csak ki kell próbálni és egyből rabul ejt az élmény.
Az elektromos motoroknak nincs hangja. Meghalok a forgalomban?
Az elektromos motoroknak is van hangja, bár ez valóban elhanyagolható a benzines változatokhoz képest. A villanymotor is visít ha pörög és a hajtásnak (főleg ha lánc) is van némi hangja. Ezeket viszont egy autós valóban nem hallja. Benzines motorokat használva is gyakorta tapasztaltuk, hogy az autósok nem vesznek észre, főleg ha váratlanul cikázunk melléjük. Egy nyitott kipuffogós motornak úgy nyílik szét az autósor, mint Mózesnek a Vörös-tenger (kivéve persze a ma már szerencsére egyre ritkábban előforduló irigy gyökerek, akik úgy gondolják, ha ők nem haladnak, akkor más se haladjon). Az a baj, hogy kissé antiszociális ez a fajta zajszennyezés és nem is szabályos, az osztrákoknál simán leszednek a motorról az ilyesmiért..
Mióta viszont felmerült ez a kérdés, autósként is figyeljük ezt a jelenséget. Elmondható, hogy a gyári kipuffogós motorokat csukott ablakoknál csak akkor halljuk meg, amikor elmennek mellettünk, tehát ilyen szempontból nem hátrány a még kisebb hang. Azért érdemes óvatosan motorozni feltételezve, hogy egyik autós sem vesz észre.
A gyalogosokra is kell némi extra figyelem, mert ha lassan haladunk az elektromos motorral, akkor tényleg nagyon halk.
Összefoglalva a jelenség nem olyan tragikus, mint sokan gondolnák, de mindenki figyeljen egymásra egy kicsit jobban!
Az offroad elektromos motorokat mindenkinek ajánljuk! Csak ki kell próbálni és egyből rabul ejt az élmény.
Használhatók az elektromos motorok olyan szinten, mint a benzinesek?
Röviden a válasz igen és nem. Egy jó minőségű elektromos hajtású motor, megfelelő kapacitású akkumulátorral városi használatban igazi alternatívája egy benzines motorénak. Egy 100km körüli hatótáv a városban bőven elegendő a felhasználók 99%-ának, de egy rövidebb távról történő ingázásra is kiváló, főleg ha miközben áll a motor, van lehetőség az akkuk feltöltésére is. Az elektromos motor halk, a jobbak képesek a visszatáplálós fékezésre (ami városi forgalomban igazán jó dolog) és dinamikus, ráadásul a vezetése egyszerű, nem tud lefulladni, stb.
Hosszabb távra, túrázásra viszont még mindig a benzines alkalmasabb.
Az offroad elektromos motorokat mindenkinek ajánljuk! Csak ki kell próbálni és egyből rabul ejt az élmény.
Milyen költségekkel jár egy elektromos motor üzemeltetése?
Egy elektromos motorkerékpár jelenleg még valamivel drágább, mint egy hasonló minőségű benzines, de rendszeres használatnál ez az árelőny könnyen elolvad. Az elektromos motornál nincs olajszűrő és olajcsere, messze nem kopik úgy a fékpofa és féktárcsa, mint a benzineseknél, sokszor nincs lánc, vagy ha van, akkor jobban kímélve van, mint egy váltós motornál. Gyakorlatilag csak menni kell vele, tényleg sokkal kevesebb problémával, mint a benzines társaknál, emiatt kijelenthető, hogy az elektromos motorok üzemeltetése valóban sokkal problémamentesebb és olcsóbb, mint a benzineseké.
Hosszabb távra, túrázásra viszont még mindig a benzines alkalmasabb.
Az offroad elektromos motorokat mindenkinek ajánljuk! Csak ki kell próbálni és egyből rabul ejt az élmény.
Milyen gyorsan fognak tönkremenni az akkumulátorok?
Ez a kérdés már az autóknál és az e-bike-oknál is felmerült és az eddig rendelkezésre álló tapasztalatok alapján látszik, hogy a dolog nem olyan vészes, mint eredetileg várták. Azt kijelenteni nehéz, hogy pontosan hány töltést bír ki egy akku, mert ez függ a gyártótól, a töltés módjától, a töltés és használat során a külső hőmérséklettől, attól, hogy egy-egy alkalommal mennyire lett kimerítve az akku, hogyan van tárolva, mikor nem használják, stb. Éppen ezért, ha valaki egy pontos számot ad meg, akkor az vagy nem igaz, vagy van egy apróbetűs rész, ahol a fenti körülmények definiálva vannak.
Elmondható, hogy egy minőségi cellákból felépített akkupakk kibír annyit, hogy mikor cserélni kell, akkor a benzines motorra is ráférne már egy felújítás (vagy kettő). Így tehát az akkuk miatt sem lesz nagyobb költsége a használatnak.
A minőségi elektromos motorok akkupakkjai is úgy készül, mint a villanyautóké, a hengeres lítiumos cellák egy pakkba szerelésével, a BMS-sel együtt betokozva, leggyakrabban egy aluházba. A lényeg, hogy szétbonthatók és a cellák cserélhetők bennük. Az élelmes hazai szakik pedig már kiváló minőségben meg tudják oldani ezt a fajta felújítást, ami sokszor jelentősen olcsóbb tud lenni, mint egy gyári új akkupakk megvétele.
Hosszabb távra, túrázásra viszont még mindig a benzines alkalmasabb.
Az offroad elektromos motorokat mindenkinek ajánljuk! Csak ki kell próbálni és egyből rabul ejt az élmény.
Melyik a jó elektromos motor? Természetesen, amelyiket mi áruljuk!
Ez egy olyan kérdés, amire nincs egyértelmű válasz, de szempontok azért adhatók. Az egyértelmű, hogy a jó minőség jobban fog szolgálni, de drágább is lesz, a nagyon olcsó pedig inkább csak bosszúságot okoz, mint örömet.
Fontos a motorkerékpár felépítése, a váz az ülés, a futóművek, a fékek, a borítás, ha van és az okosságok, mint pakolóhelyek, extra szolgáltatások, stb.
Kényelmes kell legyen a gép, olyan felépítéssel, ami a szándékolt használati módnak legjobban megfelel (pl. endúró vs. robogó…). Meg kell nézni, hogy elég robosztus-e a váz, futómű, a spórolós tervezés nem lesz öröm. A fékek is megfelelő minőségűek, méretűek kell legyenek. Az ülés, a műanyagok, a matricák is mutatják, hogy mennyire igényesen készült. Motoros tapasztalat nélkül érdemes lehet megnézni egy pár hasonló kategóriás benzinest és azzal hasonlítani össze a fentebb említett dolgokat.
A motor teljesítménye fontos. Egy másfél kilowattos motorral az alföldön el lehet poroszkálni, mert van elég sík, hogy belendüljön a gép, de dombos, hegyes vidéken szinte használhatatlan. Egy 4 kilowattos motorral, már bátran neki lehet menni nagy emelkedőknek is. Az ennél is nagyobb teljesítmény már vígan elviszi a mocikat, de a fogyasztásuk is nagyobb.
Ezzel lépést kell tartani az akkuknak. Árulnak mocikat nem lítiumos akkukkal, hanem pl. ólommal. Ezt alapból nem ajánljuk, mert a súly-kapacitás arány többszörösen gyengébb a lítiumnál, cserében az élettartamuk is rövidebb.. Az akkukapacitás, a motorteljesítmény és a használat módja befolyásolja a motor hatótávját. Azt is sokféleképpen adják meg, de jellemző, hogy a legtöbbször a saját használatban nehéz ezt az adatot elérni. Pont úgy adják meg, mint a gyári benzines fogyasztásokat, és CO2 kibocsájtásokat… Érdemes utánanézni, hogy mik az adott típussal a gyakorlati tapasztalatok. Az ilyen véleményekből leszűrhető a valóság.
Érdekes a motor kezelhetősége is. Lehet-e finoman adni a gázt, vagy durván, ugrálva reagál a gép? Felmelegszik és letilt-e nagyobb igénybevételnél? Ezeknek az infóknak is utána lehet nézni a megfelelő fórumokon, érdemes is megtenni, mert sokat segíthet a legmegfelelőbb e-motor kiválasztásban.Elmondható, hogy egy minőségi cellákból felépített akkupakk kibír annyit, hogy mikor cserélni kell, akkor a benzines motorra is ráférne már egy felújítás (vagy kettő). Így tehát az akkuk miatt sem lesz nagyobb költsége a használatnak.
A minőségi elektromos motorok akkupakkjai is úgy készül, mint a villanyautóké, a hengeres lítiumos cellák egy pakkba szerelésével, a BMS-sel együtt betokozva, leggyakrabban egy aluházba. A lényeg, hogy szétbonthatók és a cellák cserélhetők bennük. Az élelmes hazai szakik pedig már kiváló minőségben meg tudják oldani ezt a fajta felújítást, ami sokszor jelentősen olcsóbb tud lenni, mint egy gyári új akkupakk megvétele.
Hosszabb távra, túrázásra viszont még mindig a benzines alkalmasabb.
Az offroad elektromos motorokat mindenkinek ajánljuk! Csak ki kell próbálni és egyből rabul ejt az élmény.
Tényleg olyan nagyon drágák az elektromos motorkerékpárok?
A válasz igen és nem. Egy új benzines motort és egy hasonló kategóriájú elektromos motorkerékpárt összehasonlítva, vásárláskor az elektromos biztosan drágább lesz, ha nem, akkor az elektromos gép minősége megkérdőjelezhető. A kérdés mégsem ennyire egyszerű, sok mindent figyelembe kell venni az összehasonlításkor.
Az egyik az, hogy egy ugyanolyan teljesítményű elektromos motor sokkal dinamikusabb, élvezetesebb, mint egy benzines, tehát ugyanahhoz az élményhez nagyobb, drágább benzines kell.
A másik dolog az, hogy az elektromos motor üzemeltetése sokkal olcsóbb. Az üzemanyagköltség kb. hatoda a benzinesének.
Fontos a motorkerékpár felépítése, a váz az ülés, a futóművek, a fékek, a borítás, ha van és az okosságok, mint pakolóhelyek, extra szolgáltatások, stb.
Kényelmes kell legyen a gép, olyan felépítéssel, ami a szándékolt használati módnak legjobban megfelel (pl. endúró vs. robogó…). Meg kell nézni, hogy elég robosztus-e a váz, futómű, a spórolós tervezés nem lesz öröm. A fékek is megfelelő minőségűek, méretűek kell legyenek. Az ülés, a műanyagok, a matricák is mutatják, hogy mennyire igényesen készült. Motoros tapasztalat nélkül érdemes lehet megnézni egy pár hasonló kategóriás benzinest és azzal hasonlítani össze a fentebb említett dolgokat.
A motor teljesítménye fontos. Egy másfél kilowattos motorral az alföldön el lehet poroszkálni, mert van elég sík, hogy belendüljön a gép, de dombos, hegyes vidéken szinte használhatatlan. Egy 4 kilowattos motorral, már bátran neki lehet menni nagy emelkedőknek is. Az ennél is nagyobb teljesítmény már vígan elviszi a mocikat, de a fogyasztásuk is nagyobb.
Ezzel lépést kell tartani az akkuknak. Árulnak mocikat nem lítiumos akkukkal, hanem pl. ólommal. Ezt alapból nem ajánljuk, mert a súly-kapacitás arány többszörösen gyengébb a lítiumnál, cserében az élettartamuk is rövidebb.. Az akkukapacitás, a motorteljesítmény és a használat módja befolyásolja a motor hatótávját. Azt is sokféleképpen adják meg, de jellemző, hogy a legtöbbször a saját használatban nehéz ezt az adatot elérni. Pont úgy adják meg, mint a gyári benzines fogyasztásokat, és CO2 kibocsájtásokat… Érdemes utánanézni, hogy mik az adott típussal a gyakorlati tapasztalatok. Az ilyen véleményekből leszűrhető a valóság.
Érdekes a motor kezelhetősége is. Lehet-e finoman adni a gázt, vagy durván, ugrálva reagál a gép? Felmelegszik és letilt-e nagyobb igénybevételnél? Ezeknek az infóknak is utána lehet nézni a megfelelő fórumokon, érdemes is megtenni, mert sokat segíthet a legmegfelelőbb e-motor kiválasztásban.Elmondható, hogy egy minőségi cellákból felépített akkupakk kibír annyit, hogy mikor cserélni kell, akkor a benzines motorra is ráférne már egy felújítás (vagy kettő). Így tehát az akkuk miatt sem lesz nagyobb költsége a használatnak.
A minőségi elektromos motorok akkupakkjai is úgy készül, mint a villanyautóké, a hengeres lítiumos cellák egy pakkba szerelésével, a BMS-sel együtt betokozva, leggyakrabban egy aluházba. A lényeg, hogy szétbonthatók és a cellák cserélhetők bennük. Az élelmes hazai szakik pedig már kiváló minőségben meg tudják oldani ezt a fajta felújítást, ami sokszor jelentősen olcsóbb tud lenni, mint egy gyári új akkupakk megvétele.
Hosszabb távra, túrázásra viszont még mindig a benzines alkalmasabb.
Az offroad elektromos motorokat mindenkinek ajánljuk! Csak ki kell próbálni és egyből rabul ejt az élmény.
A Weboldalon megjelenő valamennyi információ, adat, szöveges és képi tartalom kizárólag tájékoztatási jellegű, amely nem minősül ajánlattételnek. A termékekkel és a szolgáltatásokkal kapcsolatban érdeklődjön személyesen az ElektroBiker bemutatotermében (1037 Budapest, Kunigunda útja 60.), vagy elektronikusan az info@elektrobiker.hu email címen.