fbpx

A kifejezetten elektromosokra szakosodott cégek mellett egyre több, korábban csak benzinüzemű motorokat gyártó márka kínálatában jelennek meg az elektromos motorkerékpárok. Tény, hogy az elkövetkező években ugrásszerű terjedésük várható. Az új technika megosztja a motorosokat, van, aki a motorozás végét látja benne, míg mások egy lehetséges, vonzó jövőt. Az ElektroBiker munkatársai segítségével igyekszünk eloszlatni az elektromos motorozást övező tévhiteket.

Az elektromos motorozással kapcsolatban rengeteg a tévhit. Az itt-ott hallott, vagy sokak által szajkózott mondatok még gyakran azokat az érdeklődőket is elbizonytalanítják, akiket már mozgat a dolog, holott ezek az állítások a legtöbb esetben már elavultak, vagy soha nem is voltak igazak.

„Az elektromos robogók, motorkerékpárok lassúak.” – TÉVES!

Ahogy minden motorkerékpárnál, ezeknél a járműveknél is a kategóriájuk határozza meg az adottságaikat. Ha valakinek magasabb elvárása van, például A1 kategóriás géppel szeretne motorozni, találni fog kedvére való, komolyabb teljesítményűt. Bizonyos tekintetben jobban is teljesítenek a benzineseknél – azonos motorteljesítmény mellett –, ami a villanymotor karakterisztikájából adódik.

„Nem hallanak az autósok és elütnek.” – TÉVES!

Nincs különbség, mert egy normál benzinessel is többnyire csak akkor hallanak meg, mikor már mellettük vagy, vagy már el is haladtál. A szétbarmolt kipufogókat meg hagyjuk, azokból szerencsére egyre kevesebb fut az utakon.

„Nincs hangjuk, szaguk, így már nem is az igazi.” – TÉVES!

Nem emiatt jó motorozni elsősorban. Az elektromosoknak is van némi hangjuk, meg lehet szokni, sőt élvezni is, de az igaz, hogy nem zavar másokat. A büdöset senki sem szereti, még az sem, aki azt hiszi, hogy igen. Kapcsolódhatnak a fenti érzékszervi benyomások nagyon szép emlékekhez, de nem ezek okozzák az igazi élményt. Erre hamar rájön, aki kipróbál egy elektromost, hiszen megkapja ugyanezt csak tisztábban.

„Sokkal drágábbak, mint a benzinesek.” – RÉSZBEN IGAZ, RÉSZBEN AZ ELLENKEZŐJE IGAZ!

Valóban az áruk jelenleg még magasabb, mint a hasonló tudású benzineseké. Az árkülönbség legfőbb oka az akkumulátor, melyek azonban folyamatosan olcsóbbá válhatnak, ahogy a gyártásukat egyre inkább felfuttatják. Ez a kezdeti árkülönbözet éveken belül a visszájára fordulhat, és onnantól az elektromos motorkerékpárok ára is csökkenni fog. Az üzemben tartásuk például már most is sokkal kedvezőbb. Nincs olaj- és olajszűrőcsere, sem légszűrő, lassabban kopnak a fékek, a robogóknál legtöbbször nincsen hajtószíj és görgők stb.