fbpx

Talaria Sting, amivel odaszúrtak a méhecskének

elektromos enduro

Szerviz csapatunk Jedi harcosa, Szósz és Jeli Attila, terepmotoros túravezető tesztelték a Talaria Sting elektromos fenevadat. Az eredmény pedig önmagáért beszél!

Sokszor fogalmaznak meg kritikát az elektromos endurokkal kapcsolatban, jellemzően olyanok, akik még nem próbálták a terepmotorok környezetbarát verzióját. Persze ahány ház, annyi szokás, de szakértő csapatunk tesztje után, mindenképp érdemes adni egy esélyt az elektromos gépeknek. Főleg a Talaria Stingnek, ami minden eddigi várakozást felülmúlt.

Talaria Sting – minden dimenziójában nagyobb

A Talaria Sting megjelenésének a Sur-Ron ágyazott meg, amely egy új kategóriát teremtett a motorozáson belül, hisz ötvözi a downhill kerékpározás és az enduro motorozás minden előnyét. A Sur-Ron mérnök csapatából kivált gárda álmodta meg a Talaria Stinget, azért, hogy a kerékpárosabb vonal mellett legyen egy gép, amely az endurós életérzést testesíti meg elektromos verzióban. 

Surron Light Bee
A Surron új kategóriát teremtett, ötvözve a downhill kerékpárok és az enduro motorok minden előnyét
Talaria Sting
Talaria Sting esetében a motorok irányába mentek a fejlesztők

Az első és legfontosabb különbség a Sur-Ron Light Bee és a Talaria Sting között, hogy utóbbi minden dimenziójában nagyobb lett: akkumulátor kapacitásban is és méreteit tekintve is. Szélesebb hátsó kerék felni, nagyobb hátsó gumi, ami által jobb a tapadás és még a villa is meg lett változtatva. Ahogy fentebb említettük, a Talaria Sting esetében inkább a motor irányába mentek a fejlesztők, meghallva a felhasználói igényeket. 

Ezáltal magasabb lett az üléspozíció is és a teljes himba rendszert is megfordították a Light Bee-hez képest.

„Aki a motoros világból jött, annak jobban fekszik a Talaria Sting”

Ide kapcsolódva fontos kiemelni Jeli Ati, enduro nagymester méretre vonatkozó nézőpontját a két elektromos motor tekintetében, aki szerint annak, aki a motoros világból jön, jobban fekszik a testesebb, szélesebb Talaria. A ballonosabb gumik és a súly miatt, stabilabb érzetet ad a trükközéshez is – mondja az 58 kilós motorról, ami 6 kilóval nehezebb a Light Bee-nél.

Szíjszakadás kilőve, hatótáv növelve

Ami még a méreteknél is fontosabb újítás a Sur-Ronhoz képest, az a primer hajtás. Míg a Sur-Ron primer hajtása szíjhajtás volt, addig a Talaria Sting primer hajtása egy olajban fürdő, fogaskerekes rendszer. Ennek két előnye van: egyrészt ezáltal ki lett védve a sok bosszúságot okozó szíjszakadás, ami terepen nem ritka jelenség, másrészt ezáltal csendesebb lett motor. A Talaria nemcsak méretében, de hatótávolság tekintetében is jobb helyezést ér el, ugyanis növelték a kapacitást: 6 Amperórával nagyobb akkumulátor került a gépbe, így a Light Bee 32 Amperórájához képest 38 Amperóra áll rendelkezésre, ami több, mint 18%-al nagyobb kapacitást jelent.

Okos döntés, megfontolt finanszírozás

Mivel mi magunk is folyamatos fejlődésre törekszünk, ezért mindig keressük azokat a lehetőségeket, amelyekkel segíthetjük jövendőbeli vásárlóinkat a döntésük meghozatalában.

Az InstaCash által nyújtott finanszírozási forma éppen ilyen jó lehetőség. Partnerünknek köszönhetően kényelmesen, mindössze 30 perc alatt, teljesen online, 24 órán belüli bírálattal juthatsz a számodra legkedvezőbb hitellehetőséghez.

Kifinomultabb, simulékonyabb kezelhetőség

További kiemelendő előnyök:

  • gázreakció finomhangolása
  • újfajta kijelző
  • letisztult elektronika és világítás rendszer
  • nagy tartományban állítható futómű
  • főleg utcai endurozásra hangolt végáttétellel (nagyobb végsebesség)
Talaria Sting enduro motorozás

Összegezve, a Talaria Sting mérnök csapata igazán jó munkát végzett, hisz minden lehetőséget kimaxolva és Sur-Ronra érkezett építő kritikát  meghallgatva egy sokkal dinamikusabb, csapatósabb, motorosabb elektromos kétkerekűt sikerült megalkotniuk, ami abszolút alternatívája lehet a tudatosabb enduro-szerelmesek számára.

Talaria Sting - Surron Light Bee összehasonlítás

 TALARIA STINGSUR-RON LIGHT BEE
Motorkerékpár méretei:1890mmx815mmx1155mm1860mmx780mmx1050mm
Tengelytávolság:1250mm1230 mm
Motorkerékpár súlya:55kg (akkumulátor nélkül)/ 68kg (akkumulátorral)

42kg (akkumulátor nélkül)/ 50kg (akkumulátorral)
Névleges teherbírás:100kg100kg
Minimum hasmagasság:300mm270mm
Ülésmagasság:870mm810mm
Villaszög:26°26°
Max. sebesség:45km/h40km/h
Motor névleges teljesítmény:3000W3000W
Maximum kimeneti teljesítmény:6000W4000W
Nyomaték hátsó keréken:284Nm240Nm
Akkumulátor:60V38Ah Li-ion60V32Ah Li-ion
Akkumulátor élettartama:70km@25km/h, 50km@45km/h70km@25km/h, 40km@45km/h
Töltési idő:3,5-4,5 óra3-6 óra
Töltő bemeneti feszültség:110V/230V110V/220V
Vezetési fokozatok:eco/sporteco/sport
Gumi méret:Fr.: 70/100-19,
Rr.: 80/100-19
70/100-19
Első felfüggesztés:állítható, olajcsillapítású nagy teljesítményű felfüggesztés, 200 mm-es rugóútállítható, olajcsillapítású nagy teljesítményű felfüggesztés, 200 mm-es rugóút
Hátsó felfüggesztés:állítható, olajcsillapítású nagy teljesítményű felfüggesztés, 200 mm-es rugóútállítható, olajcsillapítású nagy teljesítményű felfüggesztés, 200 mm-es rugóút
Fék:hidraulikus tárcsafékhidraulikus tárcsafék
Primer hajtás:olajban fürdő fogaskerekekbordás szíj
Szekunder hajtás:lánclánc
Világítás:LEDLED
Kijelző:TFTLCD

A Weboldalon megjelenő valamennyi információ, adat, szöveges és képi tartalom kizárólag tájékoztatási jellegű, amely nem minősül ajánlattételnek.
THM 14,6%
Az oldalon bemutatott ajánlatok nem teljes körűek és nem minősülnek a Polgári Törvénykönyv szerinti kötelező érvényű ajánlattételnek.
Az aktuális feltételeket és kondíciókat a Bankok mindenkor hatályos hirdetményei tartalmazzák. A Bankok a kölcsönt a mindenkori hitelbírálat feltételei alapján nyújtják.
A hitel közvetítője az InstaCash Kft.
A termékekkel és a szolgáltatásokkal kapcsolatban érdeklődjön személyesen az ElektroBiker bemutatotermében (1037 Budapest, Kunigunda útja 60.),
vagy elektronikusan az info@elektrobiker.hu email címen.