Talaria Sting, amivel odaszúrtak a méhecskének

Szerviz csapatunk Jedi harcosa, Szósz és Jeli Attila, terepmotoros túravezető tesztelték a Talaria Sting elektromos fenevadat. Az eredmény pedig önmagáért beszél!
Sokszor fogalmaznak meg kritikát az elektromos endurokkal kapcsolatban, jellemzően olyanok, akik még nem próbálták a terepmotorok környezetbarát verzióját. Persze ahány ház, annyi szokás, de szakértő csapatunk tesztje után, mindenképp érdemes adni egy esélyt az elektromos gépeknek. Főleg a Talaria Stingnek, ami minden eddigi várakozást felülmúlt.
Talaria Sting – minden dimenziójában nagyobb
A Talaria Sting megjelenésének a Sur-Ron ágyazott meg, amely egy új kategóriát teremtett a motorozáson belül, hisz ötvözi a downhill kerékpározás és az enduro motorozás minden előnyét. A Sur-Ron mérnök csapatából kivált gárda álmodta meg a Talaria Stinget, azért, hogy a kerékpárosabb vonal mellett legyen egy gép, amely az endurós életérzést testesíti meg elektromos verzióban.


Az első és legfontosabb különbség a Sur-Ron Light Bee és a Talaria Sting között, hogy utóbbi minden dimenziójában nagyobb lett: akkumulátor kapacitásban is és méreteit tekintve is. Szélesebb hátsó kerék felni, nagyobb hátsó gumi, ami által jobb a tapadás és még a villa is meg lett változtatva. Ahogy fentebb említettük, a Talaria Sting esetében inkább a motor irányába mentek a fejlesztők, meghallva a felhasználói igényeket.
Ezáltal magasabb lett az üléspozíció is és a teljes himba rendszert is megfordították a Light Bee-hez képest.
„Aki a motoros világból jött, annak jobban fekszik a Talaria Sting”
Ide kapcsolódva fontos kiemelni Jeli Ati, enduro nagymester méretre vonatkozó nézőpontját a két elektromos motor tekintetében, aki szerint annak, aki a motoros világból jön, jobban fekszik a testesebb, szélesebb Talaria. A ballonosabb gumik és a súly miatt, stabilabb érzetet ad a trükközéshez is – mondja az 58 kilós motorról, ami 6 kilóval nehezebb a Light Bee-nél.
Szíjszakadás kilőve, hatótáv növelve
Ami még a méreteknél is fontosabb újítás a Sur-Ronhoz képest, az a primer hajtás. Míg a Sur-Ron primer hajtása szíjhajtás volt, addig a Talaria Sting primer hajtása egy olajban fürdő, fogaskerekes rendszer. Ennek két előnye van: egyrészt ezáltal ki lett védve a sok bosszúságot okozó szíjszakadás, ami terepen nem ritka jelenség, másrészt ezáltal csendesebb lett motor. A Talaria nemcsak méretében, de hatótávolság tekintetében is jobb helyezést ér el, ugyanis növelték a kapacitást: 6 Amperórával nagyobb akkumulátor került a gépbe, így a Light Bee 32 Amperórájához képest 38 Amperóra áll rendelkezésre, ami több, mint 18%-al nagyobb kapacitást jelent.
Okos döntés, megfontolt finanszírozás
Mivel mi magunk is folyamatos fejlődésre törekszünk, ezért mindig keressük azokat a lehetőségeket, amelyekkel segíthetjük jövendőbeli vásárlóinkat a döntésük meghozatalában.
Az InstaCash által nyújtott finanszírozási forma éppen ilyen jó lehetőség. Partnerünknek köszönhetően kényelmesen, mindössze 30 perc alatt, teljesen online, 24 órán belüli bírálattal juthatsz a számodra legkedvezőbb hitellehetőséghez.
Kifinomultabb, simulékonyabb kezelhetőség
További kiemelendő előnyök:
- gázreakció finomhangolása
- újfajta kijelző
- letisztult elektronika és világítás rendszer
- nagy tartományban állítható futómű
- főleg utcai endurozásra hangolt végáttétellel (nagyobb végsebesség)

Összegezve, a Talaria Sting mérnök csapata igazán jó munkát végzett, hisz minden lehetőséget kimaxolva és Sur-Ronra érkezett építő kritikát meghallgatva egy sokkal dinamikusabb, csapatósabb, motorosabb elektromos kétkerekűt sikerült megalkotniuk, ami abszolút alternatívája lehet a tudatosabb enduro-szerelmesek számára.
Talaria Sting - Surron Light Bee összehasonlítás
TALARIA STING | SUR-RON LIGHT BEE | |
---|---|---|
Motorkerékpár méretei: | 1890mmx815mmx1155mm | 1860mmx780mmx1050mm |
Tengelytávolság: | 1250mm | 1230 mm |
Motorkerékpár súlya: | 55kg (akkumulátor nélkül)/ 68kg (akkumulátorral) | 42kg (akkumulátor nélkül)/ 50kg (akkumulátorral) |
Névleges teherbírás: | 100kg | 100kg |
Minimum hasmagasság: | 300mm | 270mm |
Ülésmagasság: | 870mm | 810mm |
Villaszög: | 26° | 26° |
Max. sebesség: | 45km/h | 40km/h |
Motor névleges teljesítmény: | 3000W | 3000W |
Maximum kimeneti teljesítmény: | 6000W | 4000W |
Nyomaték hátsó keréken: | 284Nm | 240Nm |
Akkumulátor: | 60V38Ah Li-ion | 60V32Ah Li-ion |
Akkumulátor élettartama: | 70km@25km/h, 50km@45km/h | 70km@25km/h, 40km@45km/h |
Töltési idő: | 3,5-4,5 óra | 3-6 óra |
Töltő bemeneti feszültség: | 110V/230V | 110V/220V |
Vezetési fokozatok: | eco/sport | eco/sport |
Gumi méret: | Fr.: 70/100-19, Rr.: 80/100-19 | 70/100-19 |
Első felfüggesztés: | állítható, olajcsillapítású nagy teljesítményű felfüggesztés, 200 mm-es rugóút | állítható, olajcsillapítású nagy teljesítményű felfüggesztés, 200 mm-es rugóút |
Hátsó felfüggesztés: | állítható, olajcsillapítású nagy teljesítményű felfüggesztés, 200 mm-es rugóút | állítható, olajcsillapítású nagy teljesítményű felfüggesztés, 200 mm-es rugóút |
Fék: | hidraulikus tárcsafék | hidraulikus tárcsafék |
Primer hajtás: | olajban fürdő fogaskerekek | bordás szíj |
Szekunder hajtás: | lánc | lánc |
Világítás: | LED | LED |
Kijelző: | TFT | LCD |
A Weboldalon megjelenő valamennyi információ, adat, szöveges és képi tartalom kizárólag tájékoztatási jellegű, amely nem minősül ajánlattételnek.
THM 14,6%
Az oldalon bemutatott ajánlatok nem teljes körűek és nem minősülnek a Polgári Törvénykönyv szerinti kötelező érvényű ajánlattételnek.
Az aktuális feltételeket és kondíciókat a Bankok mindenkor hatályos hirdetményei tartalmazzák. A Bankok a kölcsönt a mindenkori hitelbírálat feltételei alapján nyújtják.
A hitel közvetítője az InstaCash Kft.
A termékekkel és a szolgáltatásokkal kapcsolatban érdeklődjön személyesen az ElektroBiker bemutatotermében (1037 Budapest, Kunigunda útja 60.),
vagy elektronikusan az info@elektrobiker.hu email címen.