Sur-Ron Firefly vagy Light Bee?

Sokan keresnek minket, hogy Sur-Ron Firefly elektromos krosszmotort szeretnének vásárolni. Ennek a kérésüknek sajnos nem tudunk eleget tenni, mert ez a típus sajnos már jó ideje nem létezik, ráadásul amikor még létezett, akkor sem azt tartottuk, hanem a modernebb Sur-Ron Light Bee-t.

Ezen cikk előtt ellenőrzésképpen beszéltem erről a gyárral és a tavaly ősz óta ott dolgozó lányka már nem is tudta, hogy mi az a Firefly. Elmondtam neki, utánanézett és a válasza az volt, hogy „we don’t have Firefly”. Volt ugyan korábban Firefly nevű terméke a Sur Ron-nak, de már régen kifutott. A Sur-Ron Firefly és a Sur-Ron Light Bee párhuzamosan is létezett egy ideig: a Firefly egy kevésbé fejlett, korábbi technika volt, a Light Bee az újabb. Míg a Firefly akkumulátorfeszültsége 48V, a vezérlője négyszögjelű és az első villa még az RST Kilah volt, addig az összes Light Bee már 60V-os akkufeszültséggel készült, igaz, még több féle vezérlővel.

A gyári vezérlők között jelenleg az X-es a legfejlettebb. Egyszerű felismerni, az X vezérlőt, mivel az elején a hűtőbordákba bele van marva egy nagy X

Az első Firefly modell kilépője

Az Sur-Ron dobozok cimkéi

Összefoglalva a Light Bee X modellek előnyeit a Firefly-hoz képest:

  • magasabb akkumulátorfeszültség
  • energiavisszatáplálás
  • szinuszos vezérlőjel
  • nagyobb teljesítmény
  • finomabb teljesítményleadás
  • magasabb végsebesség
  • erősebb fékek
  • elektromos gázkar
  • erősebb, o-gyűrűs lánc
  • láncvédő
  • hátsó sárvédő
  • szürke markolat

Itthon és német nyelvterületeken nagyon furcsa elnevezések keringenek már, amik közül a leghosszabb a Sur-Ron Firefly Light Bee Performance. Ez az elnevezés nem gyári találmány. Összekeveri a szezont a fazonnal. Vagy Firefly, vagy Light Bee, a kettő együtt nem lehet. A Performance elnevezés szintén félrevezető, mert a sima X vezérlős Light Bee-ra használják sokan, ami nem különleges, hanem a Light Bee jelenleg legfejlettebb szériatípusa. A gyár egyszerűen Light Bee X-nek nevezi, vagy ha utcai kivitel, akkor Light Bee X L1e.
Buta pletykák elkerülése végett: az utcai X vezérlős motor is legális, tudja a 45km/h-s korlátot és a 4kW alatti motorteljesítményt, amit a kategória megkövetel.

Hogy mi értelme itt az X vezérlőnek?

Az hogy fejlett, takarékos, energiát visszatáplálni képes, legjobban működő típus. Ha később sport mégis célokra akarja használni valaki az eredetileg utcai kivitelű motort és erősebbre, gyorsabbra van szüksége, akkor sem kell vezérlőt cserélni.

Jelenleg tehát az alap Sur-Ron Light Bee 60V, 32Ah akkuval, DNM rugóstagokkal és ajánlottan X vezérlővel rendelkezik. Ez a típus nyújtja azt a teljesítményt, ami egy ilyen motortól elvárható.

Létezik Performance elnevezés, de azt gyárilag másra használják. Helyesen az olyan sorozatokat hívják így, amik a gyári szériáknál egyes jellemzők tekintetében többet adnak. Pont ezért Performance! Ezek rendszerint a legnagyobb, évi több ezer darabot eladó disztribútorok (ilyen pl. a Luna az USA-ban) egyedi rendelésére legyártott limitált szériás, 50-200 db-os kiadások. Ezeknél rendszerint egyedi a szín (bár legtöbbször fekete), egyediek a rugóstagok (pl. Fox), és újabban erősebb a vezérlő pl. XX-es. Az is jellemzi ezeket a szériákat, hogy sokkal drágábbak, mint az alap Light Bee-k. Ezek a módosítások egyébként utólag is elvégezhetők, akár egyenként, fokozatosan is.

Reméljük a fentiek ismeretében innentől könnyebb átlátni a Sur-Ron motorok különböző típusait.

További blogbejegyzéseink

Tromox Ukko elektromos motor
A Surron Ultra Bee akkumulátora
Surron Ultra Bee az elektrorider kínálatában

Még több érdekelne?

Kövess minket hasonló izgalmas tartalmakért a social media felületeken!

Még több érdekelne?

Kövess minket hasonló izgalmas tartalmakért a social media felületeken!

2023.10.13-án pénteken 12 órától zárva vagyunk. Hétfőn várunk titeket szeretettel a megszokott nyitvatartás szerint!

Zárvatartást jelző felirat